Városlista

2015. December 03. 17:00, csütörtök | Helyi
Forrás: Esterházy Miklós Szakképző Iskola

Jó arcok, jó helyen

Idén májusban az Esterházy Miklós Szakképző Iskola csapata először vett részt a Goethe Intézet szakiskolásoknak rendezett versenyén.

Horog Alex, Kuti Dániel és Popovics Barnabás az első helyet szerezte meg a Deustcholympia.de-n: német nyelven ügyességi felada-tokat kellett megoldaniuk.

Az első díj az ajándékcsomag mellett egy Münchenben eltöltött hétvége volt, melyre október 16-18 között került sor.

A kirándulás költségeit a Goethe Intézet állta, az utazást, szállást, helyi közleke-dést és étkezést is. A fiúk először repültek életükben, nagy élmény volt, bár a repülőút nem tartott sokáig (1 óra), mégis bedugult a fülünk közben. Megérkezve Európa első ötcsillagos repterére, S-Bahn-nal utazva a szállást foglaltuk el először, ami az Oktoberfest helyszínének tőszomszédságában volt egy háromcsillagos szállodában. Felfrissülve a hosszú út fáradalmaitól, vacsora után belevetettük (volna) magunkat a müncheni éjszakai életbe, de a németországi szórakozóhelye-ken igen szigorúan betartják a 18 év feletti korhatárt. Még a hideg ellenére is lenyűgöző volt a belvárosi forgatag, a turisták és a helybeliek nyüzsgése a sétáló-utcákban.

Másnap a szállodában elköltött reggeli után, mint minden „rendes” városnéző, mi is meghallgattuk a Marienplatzon lévő Városháza harangjátékát (Glockenspiel), majd egy nagyobb városnéző túrát tettünk, ahol sorba megtekintettük és lefotóz-tunk a város nevezetességeit. Az időjárás kedvezett nekünk, még a nap is kisü-tött, öröm volt az Angol Kertben, Európa egyik legszebb nyilvános parkjában sé-tálni. Délután kis pihenő és szuvenírek beszerzése után vettük nyakunkba a vá-rost, de a szemerkélő eső miatt a Múzeumok Hosszú Éjszakáját kihagytuk, és az estét egy igazi bajor sörözőben töltöt-tük, ahol nem csak az Augustiner sört kóstoltuk meg, hanem a bajor perecet is. Bár a sörözőkben éjfélkor záróra volt (Feierabend), a metró még ezután is járt – szerencsénkre.

Vasárnap sok időnk nem maradt már, így az utazásra készültünk, és fájó szívvel búcsút vettünk a várostól, reméljük, egy-szer majd eljövünk még, akár talán hosszabb időre is tudunk maradni (esetleg egy koncert is belefér /Bushido/ vagy ta-lán munkát is találunk itt).

KB

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 08:37, hétfő | Helyi

Átadták a Dombóvár Közbiztonságáért és Év Kistérségi Rendőre Díjakat

A díjakat Pintér Szilárd polgármester, Szabó Zoltán r. ezredes, dr. Bognár Szilveszter r. ezredes, valamint Szabó Jenő tü. ezredes és Dávid Sándor tü. alezredes urak adták át tegnap ünnepélyes keretek között.

2024. Április 25. 17:33, csütörtök | Helyi

A Dombóvári Szuperinfó legújabb száma oldalunkon már olvasható!

A lenti képre kattintva juthat el az olvasósarokba. Iratkozzon fel e-mail címével, hogy minden szerdán megkapja a Dombóvári Szuperinfó digitális változatát!

2024. Április 25. 08:13, csütörtök | Helyi

Dombóváron is csatlakoztak a TeSzedd! programhoz

A hét több napján a város különböző részein gyűjtötték a szemetet diákok, egyesületek és szervezetek önkéntesei.

2024. Április 22. 17:30, hétfő | Helyi

Vindics-Tóth Lili az ötezer méterre koncentrál az atlétikai Eb-ig

A tízezer méteren már biztos résztvevő Vindics-Tóth Lili dombóvári származású atléta ötezren is szeretné megfutni az Európa-bajnoki induláshoz szükséges szintidőt, így a júniusi, római EB-ig erre a számra koncentrál.