Városlista
2024. április 24, szerda - György

Hírek

2021. Szeptember 24. 17:11, péntek | Belföld

5+1 viselkedési torzítás, amiért többet vásárolunk - BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják

5+1 viselkedési torzítás, amiért többet vásárolunk - BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják

A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit.

A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.

Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.

BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják
A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.

Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?

A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán
az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.

Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:

• Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
• Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
• Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
• A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
• Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
• Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.


Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít
Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Budapest Music Centerben a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/


A BrandFestival trendLAB tagjai:

• Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
• Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce
• Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo
• Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager
• Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes
• Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató
• Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
• Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató
• Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
• Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa
• Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development
• Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing
• Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science
• Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője
• Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető
• Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher
• Oláh Peter: Lego, head of marketing
• Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager
• Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője
• Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories
• Szili Tímea: Cordia, head of marketing
• Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab
• Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről

2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld

Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára

Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet

2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.