2020. szeptember 18, péntek - Diána

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2020. Szeptember 18. 07:00, péntek | Külföld

Az Európai Bizottság bemutatta új éghajlatvédelmi tervét

Az Európai Bizottság csütörtökön bemutatta 2030-ig megvalósítandó új éghajlatvédelmi tervét, amely a korábbi elképzelésekben szereplő 40 százalék helyett

2020. Szeptember 18. 05:00, péntek | Külföld

Olaszországban vita kíséri az Európai Bizottság új menekültügyi szabályozását

Kegyetlen tréfának nevezte a menedékjogról szóló dublini megállapodás tervezett módosítását Nello Musumeci szicíliai kormányzó csütörtökön,

2020. Szeptember 17. 14:02, csütörtök | Külföld

Egy illegális bevándorló konyhakéssel megölt egy papot Olaszországban

Egy illegális bevándorló konyhakéssel leszúrt egy papot, aki éppen ennivalót osztott az észak-olaszországi Comóban a hajléktalanok számára kialakított egyházi szálláson,

2020. Szeptember 17. 12:02, csütörtök | Külföld

Johnson: Nagy-Britannia nem viselne el egy újabb országos zárlatot

A brit gazdaság nem viselné el, ha a koronavírus-járványra válaszul a kormány újból teljes körű országos zárlatot rendelne el - mondta szerdán Boris Johnson.