Hírek
2011. December 07. 12:46, szerda |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Fizetős lehet a 44-es, 46-os és a 47-es főút

Többféle javaslat is felmerült a közelmúltban a jelenlegi honi útdíjrendszer kibővítésére.
Akad olyan elképzelés is, miszerint egyes sztrádák mellett a főutakért is fizetni kellene a jövőben. A rendszer megváltoztatásáról több tervezet készült, és kiderült: a tárca is szorgalmazza a használatarányos útdíj magyarországi bevezetését, de a legfőbb kérdések még nem dőltek el.
A november végén felvetett elképzelések egyik szelete, hogy megszüntetnék a négynapos sztrádamatricát. Fónagy János államtitkár erre reagálva nemrégiben elmondta, a minisztérium minden évben felülvizsgálja az autópályamatrica-rendszert, de még nincs döntés. A négynapos matrica szerinte ritkaság Európában, más EU-országban a legrövidebb igazolás is egy heti úthasználati jogosultságot ad, ezért is vizsgálják a változtatás lehetőségét.
Völner Pál államtitkár ugyancsak a közelmúltban jelentette be, hogy a szaktárca szorgalmazza a használatarányos útdíj honi bevezetését. Hozzátette, a részletekről háttérmunkák folynak, összhangba kell hozni a szakmai elképzeléseket, hogy az útdíjat milyen körben, díjjal, járműtípusra, ütemezésben vezessék be. A legrosszabb lehetőség, hogy járműtípustól függetlenül a főutak és a gyorsforgalmik használatáért is fizetnie kellene minden autósnak. Békés megyében ez a döntés elviekben a 44-es, 46-os és 47-es úton közlekedőket érintené. Az Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerint jogos az autósok aggodalma.
Telekgerendás polgármestere azt mondta a Békés Megyei Hírlapnak, Telekgerendásról jelenleg a munkaképes, állással rendelkező emberek közel 80 százaléka ingázik. Békéscsabára vagy a környező településekre kénytelenek átjárni dolgozni, néhányan busszal, mások gépkocsival. A telekgerendásiak közül már most is sokan összefognak, s egy-egy autóban többen utaznak, így spórolva az üzemanyagköltségen. Az útdíj esetleges bevezetése olyan, újabb, napi kiadást jelentene, amit bizonyára sokan csak nagy nehézségek árán tudnának kigazdálkodni szerény jövedelmükből.
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára a lapnak azt mondta, szervezetük elfogadhatónak tartja a fuvarozó szakma arányos díjfizetését az úthasználatért. A külföldi fuvarozók ugyanis az útdíj befizetésével nagymértékben hozzájárulhatnak a hazai infrastruktúra fejlesztéséhez. Szlovákiában, Csehországban fél év alatt építették ki az útdíjfizetési rendszert. Ezekben az államokban azonban ezer sebből vérző struktúrát alkottak - hangsúlyozta Dittel Gábor. Ugyanakkor kiemelte, a honi fuvarozók versenyképességét megőrzendő, az állam különféle kompenzációkkal segíthetne.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 07. 08:45, vasárnap | Belföld
Meteorológia: a Dunántúl északi tájain és az ország középső részében lehetnek a legjobbak a körülmények a holdfogyatkozás megfigy
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!