Hírek
2013. Február 10. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Genfben debütál a Suzuki új magyar crossovere

Nincs is nagyobb öröm számunkra annál, amikor egy olyan modellt vagy akár motort mutat be valamelyik gyártó, amelyet hazánkban állítanak elő. A Magyarországon jelen lévő négy autómárka, az Audi, a Mercedes–Benz, az Opel és a Suzuki sorra jelenti be az itthoni vonatkozású jó híreket – ezúttal a Suzukinak örülhetünk. Immár hivatalos, hogy a márka friss fejlesztésű és teljesen új platformra épülő, C osztályú crossovere Esztergomban fog készülni.
Az autó szériagyártású verziójának végleges nevére csak a március elején nyitó Genfi Autószalonon derül fény, annyit azonban már most tudunk, hogy a svájci kiállításon a végleges típussal találkozhatunk, a modell magját pedig a szeptemberi Párizsi Autószalonon megmutatott, 4,3 méter hosszú S-Cross koncepcióra adja. A japánok egyelőre szinte semmit nem árultak el az újdonságról, ám a hajtásláncról napvilágot látott néhány információ: megtudtuk például, hogy az autó első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhető lesz, a motorháztető alatt pedig dízel- és benzinmotorokat egyaránt találni fogunk. A típus különben állítólag nem az SX4 egyenes ágú leszármazottja lesz, ami a minőség, a technikai színvonal és az ár terén egyaránt megmutatkozik majd.
![]() |
Az SX4 rokona lesz, de fejlettebb tartalmat kap |
A fenti gyári képen a végleges, Genfben debütáló változat ízelítő fotóját láthatják, alább pedig az S-Cross tanulmányról olvashatnak, szeptemberi cikkünket visszaidézve:
"Kémfotók alapján már sejthető volt, hogy a Suzuki egy, a C-szegmens meghódítására készülő hobbiterepjáró fejlesztésén fáradozik, de a mai premier már ékes bizonyítéka annak, hogy az S-Cross tanulmány sorozatérett változata jövőre a globális piac meghódítására indul. A típus persze csak része annak a modelloffenzívának, amire a japánok készülnek, így törve be a divatautók szegmensébe is, amire elsősorban az igencsak fejlődő minőségi jellemzők adnak lehetőséget.
Mondanunk sem kell, hogy tetszetős formák mellett a tervezők elsősorban a kényelmet helyezték előtérbe, miközben a praktikum sem szenvedhet csorbát, hiszen például az újdonság a kategória legnagyobb csomagterével büszkélkedhet.
![]() |
Ez még csak a koncepció, de egy hónap múlva a végső verziót is láthatjuk |
Leszögezendő azonban, hogy az S-Cross nem a hazánkban is közkedvelt SX4 jogutódjának ígérkezik, mint inkább a Nissan Jukehoz, MINI Countrymanhez, vagy éppen Opel Mokkához hasonló divatautók babérjait kívánja learatni, miközben a kompaktok híveinek szívét sem hagyná érintetlenül. Erre utal a dinamizmust sugalló fellépés is, amit a LED-es nappali menetfény mellett a 20 hüvelykes felnik is hangsúlyosan húznak alá.
Az persze kétséges, hogy a márka imázsa lehetővé teszi-e, hogy hasonló termékekkel a Suzuki igazán versenyképes lehessen, de az nem tagadható, hogy a kellő szaktudás és kreativitás rendelkezésre áll, noha előre borítékolható, hogy az új típusokra már egészen más megközelítésben, s más szemmel kell majd tekintenie a hazai közönségnek is."
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 02. 09:50, péntek | Belföld
Agrometeorológia: nagy szükség lenne a májusi esőre
Az Alföldön és a Kisalföldön nagy területen száraz a talaj, ezért rendkívül nehezen kel a vetés; a jövő hét elején ugyan a lehűlés mellett érkezik több-kevesebb csapadék, de területi eloszlása ismét egyenetlennek ígérkezik
2025. Május 02. 09:49, péntek | Belföld
Idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat
Gyarapodott a hazai kutyabarát strandok száma: tíz éve csak 8, idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat, ami jól mutatja a kutyabarát helyek iránti igény jelentős növekedését
2025. Május 02. 09:48, péntek | Belföld
Folytatódik a nyárias idő a hétvégén, de vasárnap már lehetnek záporok
Folytatódik a napos idő május első hétvégéjén, szombaton akár 31 Celsius-fok is lehet.
2025. Május 02. 09:44, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint az Európai Unió miatt teljesít továbbra is rosszul a magyar gazdaság
Nem akarok feladni egyetlen célt sem, amit 2025-re kitűztünk, ezért van az, hogy - bár tudatában voltunk a várható növekedési adatnak -, a parlamentben mégis elfogadtuk Európa legnagyobb adócsökkentési programját