Városlista
2025. november 7, péntek - Rezső

Hírek

2025. Január 16. 08:10, csütörtök | Belföld
Forrás: MTI

Gulyás Gergely: gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös út és az osztrák A3-as autópálya hiányzó szakasza

Gulyás Gergely: gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös út és az osztrák A3-as autópálya hiányzó szakasza

Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz

- mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán sajtótájékoztatón Bécsben, miután tárgyalást folytatott az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) burgenladni csúcsjelöltjével, Norbert Hoferrel.

Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy Magyarországnak és Ausztriának egyaránt fontos lenne a hiányzó autópályaszakasz megépítése.

Ez olyan ügy, amelyben a kormány szövetségeseket keres a lehetséges partnerekben, így az FPÖ-ben is, és keresett a jelenlegi tartományi vezetésben is.

Magyarország a határig megépítette az M85-ös gyorsforgalmi utat, az osztrákok azonban Kismartonnál (Eisenstadt) megálltak és "nehezen megmagyarázható okból, általában környezetvédelmi okokra hivatkozva" a hivatalban lévő tartományi vezetés a korábbi ígérete ellenére nem akarja megépíteni a hiányzó szakaszt.

Gulyás Gergely bízik abban, hogy a vasárnapi burgenlandi tartományi választás után bárki is kerül hatalomra, látni fogja, hogy mennyire fontos a hiányzó szakasz megépítése Sopron és térsége, valamint Burgenland számára.
"Képtelen helyzet", hogy két autópálya tíz kilométer híján nem ér össze - mondta, hozzátéve, hogy nem anyagi oka van annak, hogy Ausztria nem építi meg.

Gulyás Gergely kitért arra is, hogy a kormány örül annak, hogy az FPÖ nyerte meg az osztrák parlamenti választásokat szeptemberben és ha nem is azonnal, de megkapta a kormányalakítási megbízást.
Reményét fejezte ki, hogy Ausztriának mielőbb stabil kormánya lehet, egy olyan FPÖ-ÖVP (Osztrák Néppárt) kormány, amely Európában a szuverenista politikát folytató kormányok közé fog tartozni.

A miniszter felidézte, hogy a korábbi években Hans-Peter Doskozillal, Burgenland szociáldemokrata tartományfőnökével is próbáltak együttműködni. Sok területen sikeres volt ez az együttműködés, de a két autópálya közti hiányzó szakasz megépítésével kapcsolatban nem váltak valóra az ígéretei.

Hozzátette, Burgenlandban a 60-as évek óta szinte csak baloldali a tartományi vezetés, de bárki is győz a választáson, ebben az ügyben a magyar kormány mindenkivel szeretne együttműködni, mert a választás eredményétől függetlenül fontos, hogy ez a kérdés megoldódjon.

Norbert Hofer, a vasárnapi burgenlandi tartományi választáson az FPÖ csúcsjelöltje arról beszélt, hogy európai jelentősége lenne a két autópálya közötti hiányzó szakasz megépítésének.
Elmondta, hogy egyfajta tehermentesítő funkciót is betöltene, mert a határ közeli kistelepüléseken csökkenne az átmenő forgalom, ami rendszeresen torlódásokat okoz.

A forgalomcsökkenéssel nőhet majd az életminőség, erősödhet a mobilitás és a gazdasági kapcsolatok.

Hangoztatta, hogy mindenki, aki józanul gondolkodik, pontosan tudja, hogy milyen következményei lesznek az új szakasznak a térségben élőkre nézve.

Címkék: gulyás gergely, M85

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 07. 07:32, péntek | Belföld

Szijjártó Péter és Marco Rubio kormányközi nukleáris megállapodást írnak alá

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kormányközi nukleáris energetikai együttműködési megállapodást ír alá amerikai kollégájával, Marco Rubióval - közölte a tárcavezető pénteken Washingtonban.

2025. November 07. 07:32, péntek | Belföld

Orbán Viktor: mi győzelemre játszunk

2025. November 07. 07:29, péntek | Belföld

Felhős, esős idő várható a hétvégén

Pénteken még sokfelé lehet napütés, de aztán beborul az ég, és felhős, esős időre kell készülni a hétvégén.

2025. November 07. 07:27, péntek | Belföld

Otthon Centrum: a vidéki nagyvárosokban is a panellakások drágultak leginkább

Az Otthon Centrum friss adatai szerint a vidéki nagyvárosokban is a panellakások drágultak leginkább, az egy évvel ezelőttinél átlagosan 28,2 százalékkal kerül többe egy négyzetméter.