Városlista

2015. December 03. 17:00, csütörtök | Helyi
Forrás: Esterházy Miklós Szakképző Iskola

Jó arcok, jó helyen

Idén májusban az Esterházy Miklós Szakképző Iskola csapata először vett részt a Goethe Intézet szakiskolásoknak rendezett versenyén.

Horog Alex, Kuti Dániel és Popovics Barnabás az első helyet szerezte meg a Deustcholympia.de-n: német nyelven ügyességi felada-tokat kellett megoldaniuk.

Az első díj az ajándékcsomag mellett egy Münchenben eltöltött hétvége volt, melyre október 16-18 között került sor.

A kirándulás költségeit a Goethe Intézet állta, az utazást, szállást, helyi közleke-dést és étkezést is. A fiúk először repültek életükben, nagy élmény volt, bár a repülőút nem tartott sokáig (1 óra), mégis bedugult a fülünk közben. Megérkezve Európa első ötcsillagos repterére, S-Bahn-nal utazva a szállást foglaltuk el először, ami az Oktoberfest helyszínének tőszomszédságában volt egy háromcsillagos szállodában. Felfrissülve a hosszú út fáradalmaitól, vacsora után belevetettük (volna) magunkat a müncheni éjszakai életbe, de a németországi szórakozóhelye-ken igen szigorúan betartják a 18 év feletti korhatárt. Még a hideg ellenére is lenyűgöző volt a belvárosi forgatag, a turisták és a helybeliek nyüzsgése a sétáló-utcákban.

Másnap a szállodában elköltött reggeli után, mint minden „rendes” városnéző, mi is meghallgattuk a Marienplatzon lévő Városháza harangjátékát (Glockenspiel), majd egy nagyobb városnéző túrát tettünk, ahol sorba megtekintettük és lefotóz-tunk a város nevezetességeit. Az időjárás kedvezett nekünk, még a nap is kisü-tött, öröm volt az Angol Kertben, Európa egyik legszebb nyilvános parkjában sé-tálni. Délután kis pihenő és szuvenírek beszerzése után vettük nyakunkba a vá-rost, de a szemerkélő eső miatt a Múzeumok Hosszú Éjszakáját kihagytuk, és az estét egy igazi bajor sörözőben töltöt-tük, ahol nem csak az Augustiner sört kóstoltuk meg, hanem a bajor perecet is. Bár a sörözőkben éjfélkor záróra volt (Feierabend), a metró még ezután is járt – szerencsénkre.

Vasárnap sok időnk nem maradt már, így az utazásra készültünk, és fájó szívvel búcsút vettünk a várostól, reméljük, egy-szer majd eljövünk még, akár talán hosszabb időre is tudunk maradni (esetleg egy koncert is belefér /Bushido/ vagy ta-lán munkát is találunk itt).

KB

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 17:33, csütörtök | Helyi

A Dombóvári Szuperinfó legújabb száma oldalunkon már olvasható!

A lenti képre kattintva juthat el az olvasósarokba. Iratkozzon fel e-mail címével, hogy minden szerdán megkapja a Dombóvári Szuperinfó digitális változatát!

2024. Április 25. 08:13, csütörtök | Helyi

Dombóváron is csatlakoztak a TeSzedd! programhoz

A hét több napján a város különböző részein gyűjtötték a szemetet diákok, egyesületek és szervezetek önkéntesei.

2024. Április 22. 17:30, hétfő | Helyi

Vindics-Tóth Lili az ötezer méterre koncentrál az atlétikai Eb-ig

A tízezer méteren már biztos résztvevő Vindics-Tóth Lili dombóvári származású atléta ötezren is szeretné megfutni az Európa-bajnoki induláshoz szükséges szintidőt, így a júniusi, római EB-ig erre a számra koncentrál.

2024. Április 22. 13:00, hétfő | Helyi

A maximumot nyújtotta minden dombóvári karatés Debrecenben

Április 12-14. között rendezték meg Debrecenben a Karate Európa Bajnokságot és utánpótlás Európa Kupát.