Hírek
2012. Június 25. 09:27, hétfő |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Lassan halad a Volán társaságok regionális átalakítása
Az év végén lejár a vidéki városokban az autóbuszos közlekedést fenntartó vállalatok közszolgáltatási szerződése.
Az új pályázatokat még a nyáron meg kellene hirdetni ahhoz, hogy az új feltételek szerint kezdődjön meg – esetenként folytatódjon – a vállalatok működése – írja a Magyar Hírlap.
Mint arra számítani lehetett, a Volán társaságok regionális szintű átalakítása nem megy zökkenőmentesen, a lap értesülései szerint előkerül egy B terv is. A közlekedési kormányzat eredetileg azzal számolt, hogy 23 vidéki központú Volán vállalatból – a fővárosi székhelyű Volánbusz kivételével – öt vagy hat regionális társaság alakul. Ilyenformán a kormányzat elvárásai szerint egyszerűbb és olcsóbb lenne a működés, kevesebb központ maradna, mint eddig. A megyék ugyanakkor nem szívesen adnák fel eddigi önállóságukat az autóbuszos közösségi közlekedésben, s ez kissé átírhatja a terveket. Így megalakulnának az új központok, és ezek irányítása alá kerülnének kvázi leányvállalatként a jelenlegi megyei Volán társaságok. Az észak-magyarországi régióban például a jelenleg is legnagyobb Borsod Volán lenne a központ, ide kerülne az irányítói apparátus, de megmaradnának a megyei autóbuszos cégek is.
Ami viszont mindenképpen időszerű lenne, az a közszolgáltatási szerződések meghosszabbítása. A helyi szintű autóbuszos közlekedésben, ami mintegy száz vidéki város közszolgáltatását jelenti, az év végén lejárnak ugyanis a megállapodások. Ez pedig azt feltételezi, hogy júliusban, de legkésőbb augusztusban meg kellene hirdetni a pályázatokat ahhoz, hogy az új – vagy éppen a régi – szolgáltatók meg tudják kezdeni a működést. Maga a pályázat lebonyolítása is időigényes lehet – számításba kell venni azt is, hogy a vesztes megtámadja a pályázatot –, másrészt viszont autóbuszokat is be kellene szerezniük az új szolgáltatóknak. Abban az esetben, ha jelenleg működő cég nyerne meg közszolgáltatói pályázatot, még egy ideig maradhatna a járműpark. Figyelembe véve azonban, hogy a vidéki városok többségében az autóbuszpark nem éppen a legfiatalabb, mindenképpen új beszerzésekre is szükség lenne. A közszolgáltatási szerződéseket tíz évre köthetnék meg az önkormányzatok. Ezek a szerződések viszont érvényben maradnának az autóbuszos közösségi közlekedési piac megnyitásakor, amelynek időpontját az Európai Unió 2016. január 1-jében határozta meg. Ez némi védettséget jelent a hazai autóbusz-vállalatoknak.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 14. 08:16, kedd | Belföld
Újabb két Airbus H225M helikopterrel bővült a Magyar Honvédség flottája
Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters franciaországi gyártóközpontjából
2024. Május 14. 08:13, kedd | Belföld
Köznevelési főosztályvezető: 579 ezer notebookot kapnak a diákok és pedagógusok jövő decemberig
Jövő decemberig összesen 524 ezer személyes használatú, oktatási célt szolgáló notebook kerül a diákokhoz és 55 ezer a pedagógusokhoz - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési stratégiai főosztályvezetője Kecskeméten hétfőn
2024. Május 13. 15:45, hétfő | Belföld
Többnemzeti hadgyakorlatot tartanak Pápán
A gyorsaságot és a bevethetőséget demonstrálja a Pápa Bázisrepülőtéren tartott Swift Response 2024 többnemzeti hadgyakorlat
2024. Május 13. 15:43, hétfő | Belföld
Pénzbüntetésre ítélték Czeglédy Csabát az ördög ügyvédje-perben
Hatszázezer forintos pénzbüntetéssel sújtotta Czeglédy Csaba ügyvédet, szombathelyi önkormányzati képviselőt az úgynevezett ördög ügyvédje-perben.