Városlista
2025. július 6, vasárnap - Csaba

Hírek

2014. Április 01. 15:35, kedd | Belföld
Forrás: MTI

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a panaszok késedelmes megválaszolása, a telefonos panasztételi lehetőség időbeli korlátozása és a panaszkezelési szabályzat előírásainak megsértése miatt összesen 18 millió forintos bírságot szabott ki a K&H Bank Zrt.-re, az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére, valamint a Banif Plus Bank Zrt.-re - közölte az MNB kedden az MTI-vel.

A pénzintézetek közül a legmagasabb, 15 millió forintos bírságot a K&H kapta. A K&H Bank Zrt.-nél a jegybank megállapította: a hitelintézet a vizsgált 5 hónapos időszakban a hozzá beérkezett 702 panaszból 396 esetben - vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában - 30 napon túl válaszolt az ügyfeleknek, amivel megsértette a panaszkezelési válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezést.
Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepénél az MNB a panaszkezelési szabályzat rendelkezéseinek megsértése miatt rótt ki 2 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot.
A Banif Plus Bank Zrt.-vel szembeni 1 millió forint összegű jegybanki büntetés kiszabását az indokolta, hogy a hitelintézet nem biztosította az ügyfeleknek a telefonon történő szóbeli panasztétel lehetőségét heti egy alkalommal az általánostól eltérő, hosszabb ügyintézési idővel. E magatartás is sérti a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályokat - hívja fel a figyelmet az MNB, amely mindhárom banknál megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
A jegybank 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot azok panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan.
A vizsgálatot az indokolta, hogy az MNB-hez, illetve korábban a jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósághoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló - egyező tartalmú és formátumú - fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.

Címkék: Gazdaság-bank-MNB

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld

MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva

A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.

2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld

NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest

Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;

2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld

Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok

Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet

2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld

Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását

Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán