Hírek
2014. Július 31. 05:00, csütörtök |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Napi öt adag zöldség/gyümölcs elegendő az egészséghez?
Egy új tanulmány szerint napi öt adag zöldség és/vagy gyümölcs elegendő a bármilyen okból bekövetkező halálozás kockázatának csökkentésére, beleértve a szív-és érrendszeri betegségeket.
Ellentétben korábbi elemzésekkel a mostani vizsgálat azt állítja, a napi öt adagnál több zöldség/gyümölcs fogyasztásának nincs további jótékony hatása - írja a Medical News Today.
Nem újdonság, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása kulcsszerepet játszik a szív-és érrendszeri betegségek miatt bekövetkező halálozás csökkentésében. Abban azonban viták vannak, hogy pontosan napi hány adag fogyasztása ajánlott. Egy, az idei év elején készült tanulmány azt javasolta, hogy az egészség megőrzéséhez napi hét adag zöldség/gyümölcs fogyasztása ajánlott.
A mostani metaelemzés keretében 16 korábbi tanulmány eredményeit vették szemügyre, amelyek összesen 835 ezer résztvevő adatait tartalmazták, akik közül időközben 56 ezren vesztették életüket.
Megállapították, hogy minden egyes napi további zöldség vagy gyümölcs fogyasztása átlagosan 5 százalékkal csökkentette a kardiovaszkuláris betegségek miatt bekövetkező halálozás kockázatát. Azonban ezúttal arra is rámutattak, hogy az ötödik adag elfogyasztása után már nem volt kimutatható további jótékony egészségügyi hatás, ezért a szerzők úgy vélik, napi öt adag zöldség vagy gyümölcs elfogyasztása ideális az egészség megőrzéséhez.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni

