Hírek
2016. Május 12. 08:25, csütörtök |
Helyi
Forrás: NAV
Több bevallás érkezett, mint tavaly

Május 1-jén több mint 2,1 millió szja-bevallás látszik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszerében, megközelítőleg félmillióval több, mint tavaly ilyenkor.
A kitöltött bevallások fele Ügyfélkapun érkezett, illetve a NAV-tól bevallási ajánlatként, Ügyfélkapun jutott el az adózókhoz.
Abból a több mint 1,6 millió adózóból, akik maguk nyújtották be személyijövedelemadó-bevallásukat, 800 ezren a teljes, 816 ezren a csökkentett adattartalmú nyomtatványt választották, míg mintegy 23 ezren döntöttek az idén utoljára választható „söralátét” bevallás mellett. Emellett mintegy félmillió ügyfélnek készít bevallást vagy bevallási ajánlatot a hivatal.
Már csak tíz napjuk van azoknak, akik még nem készítették el személyijövedelemadó-bevallásukat. A NAV közzétette a leggyakoribb hibák elkerüléséről és a legfontosabb információkról szóló rövidfilmjét, amit bárki elérhet a NAV (www.nav.gov.hu) honlapján és Facebook (www.facebook.com/NAVprofil) oldalán.
Az szja-bevallások jellemző hibái:
• a papíron benyújtott bevallás főlapjáról hiányzik az aláírás
• a visszaigényelhető adót tartalmazó bevallás esetén nem szerepel sem a bankszámlaszám, sem az utalási cím
• nincs adószám a bevalláson (adószámos magánszemélyek esetén is kötelező kitölteni);
• a családi kedvezménnyel vagy az első házasok kedvezményével kapcsolatos adatok hiányosak
• a kifizető által levont adóelőleg nem jó sorban szerepel vagy hiányzik a bevallásból.
Bizonyos adóügyek – bevallás javítása, adófolyószámla lekérdezése, a nyilvántartott adatok módosítása – telefonon is intézhetők a NAV megújult Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC), a 06-40/20-21-22-es számon. A fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb a menürendszer, sőt, a NAV munkatársa akár közvetlenül is segíthet a megfelelő menüpont kiválasztásában. Az ÜCC megújult menütérképe és a telefonon intézhető ügyek teljes listája megtalálható a NAV honlapján. A telefonos ügyintéző rendszer használatához ügyfél-azonosító szám szükséges, ami a TEL nyomtatvánnyal igényelhető papíron, vagy elektronikusan, Ügyfélkapun át.
Akinek még nincs Ügyfélkapuja, a NAV ügyfélszolgálatain soron kívül regisztrálhat. Ehhez a személyes okmányokon túl egy működő e-mail címre és egy felhasználónévre van szükség. A sorban állást elkerülhetik azok, akik a központi ügyfélszolgálatokon Ügyfélkapu ügyintézésre időpontot foglalnak.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 01. 13:49, kedd | Helyi
Tovább emelkedik a szabadtéri tüzek száma
Az egész országot sújtó kánikula és tartós csapadékhiány miatt június 25-től hazánk teljes területén tűzgyújtási tilalom lépett életbe.
2025. Június 30. 13:58, hétfő | Helyi
Gyulajon és Tamásiban volt szükség a tűzoltókra
Egy hetven négyzetméteres műhely égett teljes terjedelmében benne fűnyírókkal és kéziszerszámokkal péntek este Gyulajon, a Szent Imre téren.
2025. Június 30. 11:06, hétfő | Helyi
Háromnegyed óra alatt nyolcmilliót vittek el a csalók
Negyvenöt percig tartották szóval csalók a gyanútlan sértettet, közben a lekötött pénzét átvezették a folyószámlájára, és el is utalták egy ismeretlennek.
2025. Június 27. 08:49, péntek | Helyi
Semmelweis-nap a Dombóvári Szent Lukács Kórházban
Ünnepélyes keretek között tartották meg a Semmelweis-napi rendezvényt a Dombóvári Szent Lukács Kórházban.