Városlista
2019. július 20, szombat - Illés

Cégregiszter | Tömegsport

Czukor Zoltán edző

7200 Dombóvár, Gyár u.

Czukor Zoltán távgyalogló

Tavaszi zsongás, indulhat a gyaloglás! Egy évesek lettünk!

Vége a télnek! Beköszöntött az igazi, hamísítatlan meleg tavasz, irány a Béke Park!
Alapvető tétel, hogy a jó idő kicsalogatja az embereket a szabadba, a zöldbe. Kezdetét veheti a strandszezonra való felkészülés! Ha majd ledobom a „dzsőrzét” jól nézzek ki! Ehhez szeretnék segítséget nyújtani, hogy legyen kitartás nyárig, hogy hatékonyan veszítsünk felesleges kilóinkból.

A lényegi pontok a következők:

1. Fokozatosság: kezdetben ügyeljünk a mennyiségre! A mennyiség természetesen az időt és a megtett kilométereket takarja. A megfelelő tempó megválasztása is fontos. Testünk úgy is jelez, ha túlléptük a számára optimális terhelési határt. Mozgás közben ellenőrizzük pulzus számunkat. Eleinte elég a 130-140-es érték, még ha nem is tűnik megerőltetőnek és lassúnak érezzük. Pulzus érték: 10 másodperc alatt mért szív ütésszám szorozva 6-tal. Nem a sebesség, hanem a mozgással töltött idő a lényeges.

2. Rendszeresség: heti 2-3 alkalom a minimális és a 3-4 az ideális. A gyaloglást nem kúraszerűen, hanem rendszeresen kell művelni. Pozitív hatásai már 3-4 hét után jelentkeznek, úgymint fittség, terhelhetőség, testzsír csökkenés, a keringés javulása. A lényeg pedig a hiányérzet kialakulása, ha esetleg kimaradnak edzések, mert a mozgás már szükségletté válik. Ha ezt már elértük, akkor a mindennapok feszültségét, mozgással vezetjük le, felfrissülve állhatunk az elkövetkező napok elé.

3. Megfelelő eszközök: közel 1 órás folyamatos gyaloglásnál szükség van egy kényelmes, hajlékony, könnyű cipőre. Kellemes viseletet biztosító sportruházatra és a speciális zoknira, amelynek az orrésznél nincsen varrása. Ezeken ne spóroljunk, egy kényelmes cipőben öröm a gyaloglás. A rossz cipő feltörhet, könnyen félretaposható, térd és gerincproblémákat okozhat. A ruházat az időjárásnak megfelelő, légáteresztő, könnyen száradó legyen. A zokni egy lényeges pont, főleg a lábujjaknál speciális varrás szükséges, hogy ne dörzsöljön. A szárrészen lévő gumírozás ne legyen se túl gyenge, mert becsúszhat a cipőbe és hámsérülést okozhat. Sem pedig túl erős, mert azzal a vérkeringést gátolja.

Kedves gyalogolni vágyók minden érdeklődőnek készséggel segítek az InfoDombóvár „Szakember válaszol” című rovatába, az aloivkovacs@gmail.com email címen valamint a 06/30-393-78-28-as telefonszámon.

Gyere Te is, csatlakozz lelkes kis csapatunkhoz, amely a Béke Parkban tartja edzéseit minden hétfőn, szerdán és pénteken 17:30 órai kezdettel Czukor Zoltán olimpikon vezetésével.

Mozgással, sporttal kapcsolatos kérdéseikre a "szakember válaszol" rovatunkban kaphatnak választ Czukor Zoltántól.

Gyalogolni jó!

(Móricz Zsigmond)

Mint azt neves írónktól idéztük: „Gyalogolni jó!”

De miért is? - kérdeztük Czukor Zoltán verseny és távgyaloglót:

Ennek számos oka van de talán a leglényegesebb, hogy egyszerű és hatékony, mert amit én is preferálok az úgynevezett Fitt Walk, amely a tengeren túlon nagyon népszerű mozgásforma. Lényege, egy a sétánál tempósabb de intenzitásában erősebb mozgás, erőteljes kar és lábmunkával. Azonban még sem megerőltető.

Ez miért van?

Mert igen alacsony 128-136 átlagos pulzus számot egy edzetlen ember viszonylag lassú tempónál már eléri. És ez egyben már a zsírégető tartomány is.

Egyre jobb! Zsírégető tartomány? Mit értünk ez alatt?

Mozgás során a szívverés felszaporodik, emelkedik a pulzusunk. Kétféle munka tartományt ismerünk, az aerob és az anaerob.
Az aerob munkavégzésnél oxigénnel bőven ellátott a szervezet, amely 30-35 perc után zsírt éget, mivel minden égéshez oxigén kell hát ebben a tartományban van oxigén.
Az anaerob tartomány az oxigén hiányos tartomány. Ekkor a pulzus magas 170-180 feletti, ez azaz érzés, ha mozgunk és alig kapunk levegőt, erőteljes a légzés, ebben a tartományban egy gramm zsírt nem éget szervezetünk és a legnagyobb baj, hogy a többség ebben a tartományban edz, mozog.
Jó példa erre a Béke Parkban két mozogni, fogyni vágyó személy, akiken közel 10 kg felesleg van. Az egyik a futást, a másik a gyaloglást próbálja meg, mindkettő edzetlen.

Melyik fogy le előbb?

A gyalogló!

És miért?

Mert már az első edzésen közel 40 percet gyalogolt a futóval szemben, aki jó, ha 10-15 percet tudott kocogni azt is magas pulzusszámon, amivel egy gramm zsírt sem égetett el és jó, ha legközelebb visszajön, mert mindene fáj.
Ezzel szemben a gyalogló kellemesen elfáradt, másnap minimális izomláza van a combjában, fenékében és derékon (ahonnan tulajdonképpen fogyni szeretne). Megtetszik a mozgás és később az eredmények is: lötyög a nadrág és majd jelentős súlyvesztés következik be.
Persze ez a személyen is múlik, mert a lényeg a RENDSZERESSÉG és a KITARTÁS. Megfelelő táplálkozás és türelem! A környezet adott, hiszen a Béke Park egy csodálatos helyen van, ahol a levegő kiváló!

A Magyar Atlétikai Szövetség honlapján megjelent cikk:

Győzelem és 235 km 28 óra alatt
2011. október 14. péntek

Czukor Zoltán Londonban is indulni szeretne

Czukor Zoltán a dudincei emlékoszlopnál/mlA megszabott 28 óra alatt 235 kilométert tett meg egyfolytában Czukor Zoltán a franciaországi Roubaix-ban rendezett szeptember végi távgyaloglóversenyen. A komlóiak háromszoros olimpikonja a világ legjobb hosszútáv-specialistája, az orosz Dimitrij Oszipov előtt jelentős előnnyel célba érve új pályacsúcsot is felállított.

„- Már hét-nyolc éve járok erre a versenyre – mondta a magyar atlétika máig aktív, ötvenhez közelítő rangidőse. - A Roubaix-i versennyel kapcsolatosan megvolt már a tanulópénzem. Volt, hogy a cipő feltörte a lábam és nem tudtam teljesíteni a távot. Volt, hogy rosszul osztottam be az erőmet és fel kellett adnom.

De tavaly már harmadik voltam úgy, hogy a másodiktól csak egy kilométerrel kaptam ki. Úgy gondoltam, idén már jobb leszek és megpróbálok Oszipov közelébe kerülni - sőt reméltem, hogy le is tudom győzni. Végig ott forgott a fejemben, hogy nyerjek.

Nehéz időjárási körülmények voltak, már tíz órája mentünk, amikor leszakadt az ég, - kicsit kihűltem a nagy felhőszakadásban. És még egy órával a beérkezés előtt is jött egy zuhé. 22-24 óráig nagyon jól ment, vezettem úgy négy körrel, - 3200 m volt egy kör - a végére egy kicsit ugyan „megdőltem”, de Oszipov nem tudott megelőzni , 8 km-rel végeztem előtte.

Ez a verseny a Párizs Colmar után a legnagyobb hosszútávú gyalogló esemény. A rajt után egy 20 km-es kört tesz meg a mezőny a belvárosban és utána egy gyönyörű parkban rójuk a 3200 m-es köröket.

A díjkiosztásnál Nicolas Sarkozy köztársasági elnök úr plakettjét kaptam meg, aki csak olyan kiemelkedően nagyszabású, hosszútávú versenyekre szokott felajánlani díjat, mint pl. a Tour de France, vagy a Parizs –Roubaix kerékpárversenyek.

Most egy október-végi 100 km-re készülök, ott szeretnék egy korosztályos világcsúcsot menni és természetesen megpróbálok kijutni jövőre az Olimpiára is. Dudincében szeretnék szintet gyalogolni Londonra.”

Czukor Zoltán újságíróknak elmondta még, hogy egy ilyen versenyen 12-14 ezer kalóriát emészt fel a szervezet, és 10-14 liter folyadékot kell pótolni. A többszörös magyar bajnok és válogatott atléta a 28 óra után úgy érezte, mintha parázson járna, de a célba érés utáni ünneplés számára minden szenvedést feledtetett: nem mindennapi teljesítményéért a közönség őt percen át tapsolta. (ML)

Fotók

Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán távgyalogló - Párizs-Colmar 2010
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán edző
Czukor Zoltán edző

Szolgáltatások, tevékenység, termékek

  • CARDIO GYALOGLÁS
  • DOMBÓVÁRON ÉS KOMLÓN!
  • DOMBÓVÁR:
  • HÉTFŐN, SZERDÁN és PÉNTEKEN,a BÉKE PARKBAN
  • tavaszi időszakban: 17:30 órától
  • KOMLÓ:
  • KEDDEN, CSÜTÖRTÖKÖN
  • 16:30-tól 18:30-ig A KBSK PÁLYÁN
  • Czukor Zoltán olimpikon, e sport legnagyobb úttörője várja az érdeklődőket!
  • Ajánlott:
  • Ülő munkát végzők, kismamák
  • Túlsúlyosok
  • Cukorbetegek,
  • Fiatalok és idősek
  • Bárki, aki egy kicsit oda figyel az egészségére.
  • Telefon: 0630/393-78-28
  • http://www.facebook.com/pages/FitnessWalking/153938331304844
  • CARDIO GYALOGLÁS

kapcsolat

Kapcsolódó hírek

2014. Augusztus 15. 11:11, péntek | PR

Sziasztok dombóvári fogyni vágyók!

Sportágam a gyaloglás egy hatékony mozgás, ha kellőképpen elsajátítjuk technikáját és kiaknázzuk lehetőségeit.